Mit yndlings sociale medie …

Som virksomhed er der forskel på hvilke sociale medier du skal være på afhængig af en række forskellige parametre. Men som privatperson kan man jo frit boltre sig uden nødvendigvis at tænke i strategier og indholdsplaner. De fleste har sikkert et socialt medie som er deres favorit – og for mig er det uden tvivl Instagram.

Jeg har både en Twitter, Facebook, Pinterest, Ello, Vine og LinkedIn profil – men Instagram kan noget helt fantastisk.

1) Først og fremmest fordi Instagram ikke har nogen algoritmer. Eller reklamer – i hvert fald endnu i Danmark. Mit feed indeholder alt det, der er postet fra de profiler, jeg har valgt at følge – og intet andet.

2) Det visuelle vinder. Instagram er et visuelt medie og selvom der er plads til lange captions under billederne, er det altid billedet, der er det centrale. Det stiller krav til brugerne om først og fremmest at levere lækkert visuelt indhold, og sekundært fortælle en historie i den understående caption.

3) Hashtags. De opstod oprindeligt på Twitter, og på Instagram er de en decideret tidsrøver. Ved hjælp af hashtags på Instagram kan du altid finde nyt og spændende indhold samt profiler at følge. Jeg bliver flere gange ugentligt overrasket og inspireret. Gå på opdagelse og find indhold du ikke vidste, du havde lyst til at se mere af.

4) Det ikke-eksisterende gensidige follow, som også findes på Twitter. På Instagram kan jeg følge en bruger uden nødvendigvis også at skulle acceptere at se hans eller hendes indhold.

 

Min kærlighed til Instagram og det visuelle indhold har blandt andet medført, at jeg har skabt @MitAarhus – et community om livet i Aarhus.